onsdag, mars 12, 2008

Ny forskare söker botemedlet


Våra nya forskare. Deras ansikten är maskerade för att skydda deras nära och kära. Detta är tyvärr en nödvändighet då arbetet med Solanum inte är uppskattat av forskarvärlden.

Eftersom vi på Vetenskapsakademin letar efter ett botemedel till smittan så har vi naturligtvis en hel del forskare som arbetar i våra labratorium. Det handlar ofta om att hitta ett vaccin eller något som kan skydda oss mot smitta. Detta är ett farlig arbete och kräver ett enormt tålamod. Många av våra forskare sitter inlåsta i många veckor och arbetar med viruset. Vi söker alltid efter fler forskare och väljer endast ut de bästa biologer och virologer.

Därför kan jag med stolthet presentera våra nya forskare som kom till vårt labb för några dagar sedan. De satte genast igång med arbetet för att testa sig fram hur viruset fungerar. Redan nu så tror jag att de kommer göra enorma framsteg i vår forskning. Även om jag idag inte ser ett utrotande av viruset så kan jag inte sluta hoppas på att lösningen kommer. Under tiden får vi naturligtvis bekämpa viruset och dessa zombier på det sätt som vi vet fungerar.

Jag hoppas även att genom att sprida kunskap om viruset och zombier genom att publicera denna blogg. Jag vill att du som läser skall känna igen tecken på zombieutbrott och att du vet hur du skall agera. Tillräckligt många har dött i onödan. Lär dina barn hur just de kan skydda sig. Se till att ditt hem är så zombiesäkert som möjligt. Detta är inte något som händer i ett avlägset land. Detta är ett globalt problem frågan är bara när det drabbar just din hemstad.


Detta inlägg pingas på intressant.